Dersin Adı | Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri IV |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FYT 202 | Bahar | 2 | 12 | 8 | 11 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersle amaçlanan; terapötik amaçla kullanılan elektrik akımlarının akım özelliklerini, kullanım biçimleri, oluşturdukları klinik etkiler ve uygulama şekillerinin teorik ve pratik alanlarda anlatım ve öğretilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği; düz akım ve kesikli düz akımın varyasyonları, kas kuvvetlendirmesinde ve yara iyileşmesinde kullanılan akım çeşitleri, elektroterapi modalitelerinin patolojilere göre farklılıklarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı ve İçeriği | |
2 | Rus Akımı +Uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 79-85 |
3 | Rus Akımı + Uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 79-85 |
4 | Yüksek Voltajlı Kesikli Galvanik Stimulasyon +Uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 109-119 |
5 | Su İçi Uygulamalarda Elektroterapi + Uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 109-119 |
6 | Yüksek Yoğunluklu LAZER+Uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 109-119 |
7 | Klinik uygulamalarda etik + Uygulama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yara İyileşmesinde Elektroterapi+Uygulama | Yakut E, Dalkılıç M, Kaya D, Kanıta Dayalı Eklektroterapi. Pelikan Kitapevi, 2008; 99-103 |
10 | Ağrı Tedavisinde Elektroterapi+Uygulama | Yakut E, Dalkılıç M, Kaya D, Kanıta Dayalı Eklektroterapi. Pelikan Kitapevi, 2008; 50-55 |
11 | Patolojilere Göre Elektroterapi Uygulamaları I+Uygulama | Yakut E, Dalkılıç M, Kaya D, Kanıta Dayalı Eklektroterapi. Pelikan Kitapevi, 2008; 225-254 |
12 | Patolojilere Göre Elektroterapi Uygulamaları II+Uygulama | Yakut E, Dalkılıç M, Kaya D, Kanıta Dayalı Eklektroterapi. Pelikan Kitapevi, 2008; 225-254 |
13 | Patolojilere Göre Elektroterapi Uygulamaları III+Uygulama | Yakut E, Dalkılıç M, Kaya D, Kanıta Dayalı Eklektroterapi. Pelikan Kitapevi, 2008; 225-254 |
14 | Genel tekrar, tartışma | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | - Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı Yakut E, Dalkılıç M, Kaya D, Kanıta Dayalı Eklektroterapi. Pelikan Kitapevi, 2008 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | E-Kaynaklar, Powerpoint Sunumları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 8 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 12 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 286 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | X | ||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest